Andra dagen!

Idag var det gameday och då gäller en viss dresscode för oss, beigea byxor och matchtröjan. 


Jag lämnade huset med två ryggsäckar, en med fotbollsgrejer och en med skolgrejer och lunch.
Skolan öppnar 7:55, 10 min innan den börjar, lite snävt tycker jag när alla elever samtidigt ska ta sig till sina klassrum och lämpa av grejer här och där innan, men man får väl acceptera det som det är.


Matchväskan går inte in i skåpet så jag (och 2 andra i fotbollslaget) gick först till Coach Dimatteo´s klassrum för att lämna dom där över dagen men av någon anledning hade han inte öppet när vi kom så vi gick vidare till våra respektive hemklassrum, vilket är där den första klassen är. Jag lämnade alltså min i Mr Bennetts klassrum.

När jag skulle lägga in min ryggsäck i skåpet upptäckte jag att någon redan hade satt ett lås på mitt skåp (jag tog ju hem mitt lås för att öva). Mr Bennett hade trott att det var ledigt och gett det till någon annan, så nu fick jag istället A238, men det är mitt emot AA7 så det var ingen stor justering.

Inget intressant hände på lektionen förutom att vi fick första hemläxan om man inte gjorde klart den under lektionen och det var bara att svara på frågan ”hur långt kan man inskränka på friheten för att förbättra säkerheten? Vi skulle skriva några rader om vad vi tyckte i frågan.

Under US History var Mr Matsko lika läskig som igår och kallade en elev för ”moron” frågade om hans förnamn var idiot, och gjorde lite andra småkonstiga och enligt mig lite onödiga saker, men jag tycker fortfarande att han verkar vara en bra lärare!

På matten fick vi böcker och gjorde ett litet test bara till för att han skulle se hur mycket vi kunde och sånt, det var mycket enkelt! Första uppgiften var x+10 =12. Ju längre ner på papperet man kom desto svårare blev det men det gick bra tyckte jag :)

Forensic science ändrade skepnad idag för mig, läraren verkar mycket bättre och klassen verkar allmänt skönare!

Resten av klasserna var som igår.


Under lunchen fick jag också klart för mig att jag fortfarande inte kan öppna mitt lås, börjar tro att det är typ utlänningssäkert eller nåt för direkt när någon kommer och hjälper till får dom upp det på första försöket! Jag har nu 3 personer på ”my list of saviors”, personer som har hjälpt mig få upp låset!

Jag gillar verkligen traditionen att man har matchtröjan på sig på matchdagar, det ger en helt annan samhörighet och gemenskap i skolan, folk man knappt har träffat tidigare undrar vilka vi möter idag och önskar lycka till, det är kul!

3:30 lämnade bussen skolan eftersom det var samma schema nu, JV körde först och sen spelade Varsity. VI åkte till subway och käkade innan och sen var det dags för match!

Jag blev väldigt glad när jag inte kände av ljumsken på uppvärmningen, även om jag hade”compression shorts” och lindat bandage runt låret för att hjälpa.

Jag älskar proceduren med ringen vid mittplan, uppropning av spelare och sen nationalsången, det är coolt!

Matchen vann vi med 4-2, jag spelade hyfsat. Jag fick lira 30 min i första och 15 min i andra.

Imorgon är det fredag och football! Ska bli kul att se en fotbollsmatch i high school och att uppleva den beryktade ”school spirit” på nära håll!


Ciao!


Nu är det söndag och det har gått 3 dagar sedan min andra skoldag men nu har jag lite grejer att göra så inläggen om helgen kommer om ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0