Blandade hockeyresultat för Mr Lenningham och Basketvinst!

Okej varför inte börja med dom dåliga nyheterna, nästan pinsam säsongspremiär. Slutade med förust 12-1 efter att vi blivit offer för the "mercy rule", dvs om man ligger under med mer än 10 mål efter 2 perioder så avbryts matchen. Hade ingen aning om detta så när coach sa att matchen var över var jag ju lagom glad! 
Jag gjorde iaf målet. 
 
Andra matchen var betydligt roligare! 
Vi vann med 5-1, jag gjorde 4 mål så jag var galet nöjd!
Blev också utnämnd till "player of the game" och fick därför matchpucken! Coachen satte vit tejp runtomkring den och ska sen skriva "4 goals, 12/03/12 (yeah, månad, dag, år, amerikanskt) Nordonia"! Kommer bli ett härligt minne! Coach sa att han är skyldig mig en till puck för mitt första mål också, i träningsmatchen för 2 veckor sen. Får se hur många puckar jag slutar med :) beror nog lite på vilken match säsongen kommer efterlikna, 1-12 eller 5-1! Får hoppas på det senare!
 
Detta gjorde ju att jag såg fram emot morning anouncements, dock var det ganska snackigt så jag hörde knappt så jag gick in på hemsidan och kollade, fick mig ett gott skratt!
 
"Hockey Brush took on a tough game against West G and lost.  Then took on Nordonia last night and won 5-1. Victor Lenningham with 4 and Justin Martin with 1.   Levi May with some assist and great defense by Carter Metcalf." 
 
Jo nog har jag vant mig vid att dom stavar/uttalar mitt namn efterblivet men LENNINGHAM, på riktigt?! haha! Och andra målet gjordes av Sam, inte Justin. Levi heter Maio, och gjorde inte "some assist", han hade 3 ass. Och the greatness av vår målvakt kan ju diskuteras, men men. Inte mycket dom fick rätt haha! 
 
Och just det, basketmatchen i lördags! vilken känsla!
Mycket roligare än footballen! Det var PACKAT! Kön var långt ut från hallen och det tog ett tag att komma in! När man väl kom in var det grym stämning hela matchen och det  var enormt kul att stå och skrika/sjunga i studentsektionen! Laget vi mötte är riktigt bra, men basket är vår bästa sport så vi är väldigt bra också! Matchen slutade 51-49 till oss, härligt känsla efteråt, blev att sjunga

NANANANA, NANANANA, HEYHEYHEY, GOODBYE!

Goodbye! 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahah! Kanske tur att du sparade den lilla detaljen när vi pratade, hade blivit over load! Tur att du inte behövde utstå den matchen mer än vad som var nödvändigt i alla fall ;)
Rätt så fascinerande att de kan svänga till namnet på alla möjliga sätt förutom just Lenhammar! Som att de skulle vara det mest ologiska av alla, haha! Smoothhammer!

Svar: Aa nog bäst så va ;) och det är ett mysterium hur dom misslyckas varje gång, skulle kanske bara ändra till Smoothhammer för att göra det enkelt!
usaviktor.blogg.se

2012-12-04 @ 07:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0