Kontakt med USA

Det tog lite tid att få tag i min värdpappa via mail så igår bestämde jag mig för att ringa honom, antingen svarar han inte och då spelar det ingen roll, eller så svarar han och då har man kontakt. Han svarade!

Jag var inte så säker på hur det skulle gå med engelskan på telefon men när vi väl började prata var det inga problem, det var mest han som pratade :) Han verkar skön och aktiv och snackade om alla saker som vi skulle göra på the holidays vilket var t ex en camping på långhelgen vid labour day.
För honom spelade det ingen roll när jag kommer så det är helt upp till mig att bestämma. Skolan börjar, som jag trodde, den 22 augusti, om 23 dagar, crazy!

Det lutar nu mot att jag kommer åka antingen lördag den 4 augusti eller måndag den 6 augusti vilket gör att jag kan ha mindre än en vecka kvar i Sverige!

Idag har jag haft mycket mailkontakt med USA, både den väntade med Johnathan (min värdpappa) och en mer oväntad kontakt med Pat, min area rep. Blev väldigt glad när hon mailade eftersom det är den första kontakt med USA som jag fick utan att jag själv initierade den! Hon verkar väldigt trevlig och har faktiskt svenskt ursprung så hon bad mig ta med lite svenska recept :) om hon bara visste hur dålig jag är på att laga mat, min kunskap sträcker sig ungefär till spaghetti + köttfärssås/kottbullar eller falukorv. Blir hårdträning på svensk matlagning sista veckan!

Imorgon är min sista jobbdag och sen blir packning och presentinköp högsta prioritet :) Coolt!
 
Det blev mycket snyggare när jag hade bilder i inlägget så här kommer några vyer som jag förhoppningsvis kommer få se inom ett år :)


Cleveland Browns, amerikansk fotboll
 

Cleveland Cavaliers, basket
 

Cleveland Indians, baseball

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0