Sports banquet och College!

Nu när fotbollssäsongen har varit över ett tag var det dags för den officiella avslutningen, the banquet. 
Detta är en middag där spelare + familj kommer och coachen pratar om säsongen, pratar individuellt om alla seniors och ger ut priser :) 

Var ju lagom förväntansfull inför denna kväll. Coach hade gett inbjudan till "Greater Cleveland Sports Banquet" till mig och Shawn på en mattelektion, och dit bjuds spelare in som har blivit inröstade i något all-star lag, det finns två alternativ där. Det bästa laget är "All Cleveland", kanske inte behöver förklara att det är där dom bästa spelarna i Cleveland blir inröstade och det är ganska stort. Det andra laget är "All Conference", det är bara spelare från de sex lag som var i vår conference. Då jag visste att jag hade blivit inröstad i någon av desa lag kom jag förväntansfull till middagen!
 
Slutade med att jag blev inröstad i "All Conference Team" och fick pris som "Most Valuable Offensive Player" för Brush. Var mycket nöjd med detta! Kevin vann "All Cleveland" och MVP för vårt lag, och Shawn vann också "All Conference" och "Most Valuable Defensive Player". Det var typ vi som vann priser, annars delades det ut priser till "Most Improved Player", "Rookie of The Year" och sen fick vår mittback Jamal pris för att ha blandat väldigt bra betyg med sportbedrifter. Han är sjukt smart, har ett GPA på 4.2 (A i alla vanliga ämnen ger 4.0)! Hans namn kommer nu finnas på skolan forever, han kommer ha sitt pris i the trophy room som alla går förbi när dom ska in i idrottshallen :)
 
Och jag fick mitt letter också, B för Brush High School och sen året, nice! Har inte någon bra bild på mig från middagen så detta får räcka.
 
Men sen hände en grymt kul grej under middagen också, en collegecoach ringde! Coach Kwame från Heidelburg University i Tiffon som ligger typ 1,5 timme från Cleveland. Dålig täckning gjorde att jag inte kunde höra nåt mer än det så han smsade lite information och jag ringde upp honom när jag kom hem. Han sa att han hade sett mig i några matcher och tyckte att det såg väldigt bra ut, och bjöd in mig till ett camp nu på söndag! Vi snackade lite mera och jag berättade att jag var utbytesstudent (vilket han inte visste) och han berättade lite om college. Jag sa att om jag väljer college i USA så kan jag ändå inte komma direkt då jag måste ta examen i Sverige först, men han sa att det var helt okej och om jag presterar bra på söndag kanske dom ser mig som en av "the top guys for 2014" :) 
 
I USA finns det 3 divisioner inom collegesport, och det är bara dom två högsta divisionerna som är tillåtna att ge "athletic scholarships" och då Heidelberg är en D3 skola så skulle dom inte kunna ge mig pengar endast för att komma och spela fotboll. Det D3 skolor vanligtvis gör är att dom ger "Academic Scholarships" (baserade på betyg) och ger dessa till idrottspersoner också även om detta kräver iaf hyfsade betyg men du har större chans att få detta om du är bra på sport.  
 
Så nu ska jag alltså till Tiffon, Ohio på söndag och lira fotboll på ett college med 20-25 andra inbjudna fotbollsspelare! Det kommer vara 3 träningar, en videosession och en campus tour! Jag bryr mig inte så mycket om det skulle gå dåligt på fotbollsdelen, det är coolt att bara åka till ett college och vara med om detta! Blir en upplevelse! 
 
Ska försöka fixa upp lite bilder på allt som hänt!
 
Ciao! 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis Viktor!!!

Svar: Tack! :)
usaviktor.blogg.se

2012-11-17 @ 10:16:20
Postat av: Nora

Grattis! :)

Svar: Tack!
usaviktor.blogg.se

2012-11-17 @ 13:54:19
Postat av: Angelica

Skönt att man i alla fall inte behöver tycka synd om dig, haha!
Älskar att det står Lenhammer på priset ;)

Svar: Haha! Aa jag vet, hittills har dom nästan inte fått någonting rätt på första försöket!
usaviktor.blogg.se

2012-11-19 @ 17:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0