Amerikansk fotboll! och lite annat smått och gott!

Helgen!

Okej att blogga om varje dag och ganska sakligt var inte så kul så ska berätta lite mer detaljerat om tillfällen istället! Kanske byter tillbaka till att köra dagar senare, men just nu är jag inte så taggad på det.

Tre händelser stack ut under helgen, jag upplevde min första amerikanska fotbollsmatch, vi hade fotbollsmatch och skolshopping och en halvt kameracrazy värdpappa! Och senare i veckan såg jag en amerikansk fotbollsmatch av lite högre kvalitet!


Fotbollsmatchen var speciell med atmosfären dock såg man nog mer ut som ett frågetecken än en supporter i och med att man inte kunde alla regler, mer än en gång var jag tvungen att fråga vad som hände eftersom jag inte förstod varför dom plötsligt flyttade bollen 60 yards tillbaka. För det mesta följde de andras exemplen och jublade när dom jublade, haha! Jag tror aldrig att min skola har spelat så bra förresten, 35-0 en bit in i andra kvarten (dock är den bara 12 min i high school).


Ska försöka få upp en bild från denna kväll!


Jag tröttnade dock efter halva matchen eftersom ingenting mer hände och matchen var ju redan vunnen, den slutade 35-7.


Dagen efter var det dags för lite riktig (!) fotboll och det var ännu en bortamatch och solen gassade. Det var typ 30 grader varmt så vi fick mycket vatten och blev tillsagda att dricka så mycket vi kunde när vi kollade på JV-matchen och det behövdes.
Samma känsla varje gång när man springer ut på planen när speakern säger ”senior left midfielder nr 18 Viktor Lenhammar” och ställer upp sig för att lyssna på nationalsången, det ger en bra taggning inför match! Dock var detta förmodligen den sämsta versionen jag någonsin hört av USA:s nationalsång så jag började nästan skratta. Det lät som om tre personer försökte sjunga samma sång och alla misslyckades kapitalt kombinerat med ett par högtalare som lät som om de var sönder! Ingen skönsång blev resultatet.


Matchen i sig var riktigt kul att spela eftersom jag tror inte att jag någonsin har varit (eller kommer vara) så bra på fotboll som jag var då, det mesta gick rätt för mig när jag fick bollen. Jag fixade en straff men lät en annan kille slå den, han missade. Det blev 1-1 och jag gjorde vårat mål men an var ändå besviken efteråt eftersom vi hade varit så mycket bättre än dom tyckte jag!


Skolshoppingen, jag måste säga att jag redan saknar datorerna i Sverige just för att dom möjliggör att man har alla anteckningar samlade på ett ställe och inte i 6 notebooks, mappar m.m. jag fick inte med allt i skolväskan (kan vara för att jag tog med mina tre böcker hem inför helgen) så fick ta några saker i händerna, så på måndag morgon gick jag uppemot skolan med några böcker och mappar i händerna och två väskor, fotboll och skolryggsäck på ryggen. Om jag säger så här, det kändes inte som om jag hade glömt något!

Iaf så gjorde vi alla köp på Officemax och min för tillfället kameragalne värdpappa ville ta kort överallt! Så när jag stod i kassan gick han runt till andra sidan och tog kort!



Jag försökte berätta för honom att man inte kan gottgöra att ha missat korttillfällen som festivaler och utflykter med att ta kort på enligt mig meningslösa händelser, som inköp av skolgrejer. 
Han höll inte med haha!

Jag fixade och mitt state ID, skön känsla att gå förbi kön på 20 personer och gå direkt fram till tjejen i kassan som min värdpappa hade pratat med en vecka innan och vi var ute med mitt ID-kort typ 20 min senare :)

 

Här är det mest hatade objektet i min värld just nu! även om jag nu faktiskt börjar lära mig hur det funkar, blir lika glad varje gång det öppnar sig!

 

 

Detta plus en macka, lunch?


John hade verkligen byggt upp förväntningarna för torsdagskvällen och det hade varit lite hemlighetsmakeri, han ville att det skulle vara en överraskning. Jag fick ta med två kompisar så efter skolan + träning + hem och duscha satte vi oss i bilen och hämtade upp Kevin och Shawn!


Jag hade ingen aning om var vi skulle (både Kevin och Shawn var invigda i hemligheten) och mitt lokalsinne har inte förbättrats så mycket sen jag kom hit så vägen dit gav inte många ledtrådar. Det var när jag lade märke till lite högre byggnader än vanligt, lägre gatunummer och tätare trafik som ja insåg att vi var på in i downtown Cleveland. 
Allting började falla på plats när jag började höra se personer i Browns- tröjor överallt ackompanjerat av personer som med hög röst skrek ut ”tickets”! ”Tickets”!


Det visade sig att vi hade biljetter till den Cleveland Browns sista träningsmatch innan säsongen börjar och idag tog dom emot Chicago Bears. Två snabba säkerhetskontroller och sen 10 min långsam gång i kö men sen var vi inne, och det var galet var stor arenan var!


Vi hade jättebra platser som vi hade fått genom Johns kompis som hade säsongsbiljetter där men inte kunde gå den här kvällen så vi fick dom, jätteschysst!

 

 



    Hade vi en bra vy eller what?

 

 

Från vänster: Kevin, Shawn och jag!


All right, nu är det långhelg då vi är lediga på måndag, Labour Day så jag och John ska åka och campa :) Därför kommer jag inte kunna blogga innan måndag/tisdag men jag har varit ganska oregelbunden hittills så det gör nog ingen skillad!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha är skåpet så svårt?:)
Ser ut som du har kul hitils! Jag ska åka nästa år så det är jättekul att läsa!

2012-09-01 @ 13:21:43
Postat av: Anton

HAHAHA feel you there bro, med låset, första veckan var jag helt lost... känner igen mig!!!

2012-09-03 @ 22:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0