Skolan och lite annat smått och gott

 Dag 9: Onsdag:

Dagen började med tidig uppgång för att gå till skolan och höra om reglerna i skolan och välja klasser. De viktigaste reglerna var att man:
1: ska komma i tid, skolan börjar 8:05 och kommer man 8:06 får man en ”tardy” och efter 5 tardys får man kvarsittning i 2 timmar antingen en onsdag eller fredag. Skolan slutar 2:52 och klasserna är olika långa, vissa är 22 min långa och andra är 52 min, logiska tider!
2: om man vill spela en sport måste man ha minst 5 klasser som man får C eller högre i. Coachen rekommenderar att vi tar 6 för att vara på den säkra sidan.

Jag valde klasser då men det var när jag trodde att jag skulle få ta examen, graduate,där och därför var jag tvungen att läsa vissa ämnen bara för att nå upp till kraven. När jag kom hem ringde dock John och sa att skolan tydligen har ändrat policy nyligen, jag skulle inte få ta examen. Så idag ska jag ringa vägledaren och prata om nya klasser, just nu lutar det åt att jag tar dessa 6 klasser:

- US History
- Government and society
- Modern Literature
- Forensic Science
- Pre Calculus (jag valde leveln ovanför men nu ska jag försöka byta ner mig)
- Digital Photoshop eller Graphic Design (en kurs som inte är så hård, där jag kan ha lite roligt och som mest är till för att jag ska få 6 klasser).
- Jag kommer förmodligen också ha två study halls, perioder där jag kan göra läxor, men dessa är (om jag har förstått det rätt) båda 22 min långa så vi får se hur mycket jag får gjort på dom.

 Skypade för första gången med min familj, härligt att prata med dom och att prata svenska. Men att prata svenska kommer nog inte bli alltför ovanligt i år, det går nämligen en svensk utbytesstudent på min skola, Lisa. Det går också en tysk utbytesstudent, Abrafi, på Brush men hon kommer vara junior så vi får se hur mycket kontakt man kommer ha med henne.

Efter detta var det dags för den första bortamatchen. Vi samlades vid skolan och där väntade en gul amerikansk skolbuss, hell yeah! Skolan erbjuder inte skolbuss till skolan så det är kul att få möjligheten att åka en sån till bortamatcher iaf!

Matchen spelades på ganska tjockt gräs och vår hemmaplan är på konstgräs så vi var väldigt ovana vid den här typen av underlag och det märktes. Dom körde över oss i första halvlek, 4-0 i paus. Vi kom dock tillbaka lite och fixade till resultatet till 4-2 till slut men man kan lugnt säga att vi (eller iaf jag) togs ned på jorden igen, har haft lite hybris efter 2 bra matcher!

Väldigt händelserik dag!

Dag 10: Torsdag

Den här dagen har varit ganska seg, jag har försökt ringa skolan men inte fått svar men jättefint väder kompenserar lite av det så jag satt och solade på bakgården i nån timme mitt på dan. Sen blev det som vanligt iväg på fotbollsträning mellan 5-8 och om det är nåt man lär sig här så är det att det är för långt att träna 3 timmar. Man tröttnar efter ett tag när man har gjort samma övning i 30-40 min. Men träningarna kommer bli kortare, förmodligen 1-1,5 timme när skolan börjar.

Efter träningen skulle jag och mina kompisar åka till en privat strand som låg typ 30 min iväg men när vi väl kom dit (lite senare än alla andra pga träning) så fick vi inte vara där. Man fick tydligen inte bada efter typ 10 och grannarna hade klagat. Så vi åkte till Denny´s istället och hängde där tills alla började röra sig hemåt. Jag åt strawberry pancake puppies med glass. Det var tre bollar som tydligen var pannkakor och som var hårda och krispiga samlat kring en glasskula med en klick grädde på. Det smakade överaskande bra!

Ikväll ska vi gå på en festival som liknar Ashtibula county fair minus bilarna och det kommer nog vara bättre väder. Jag kommer vara där med min värdpappa John och my fellow swede Lisa och sen kommer vi nog möta mina kompisar där också, det låter lovande tycker jag!


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0