College Bound

Blev sjukt glad när jag öppnade mailen idag och såg ett mail från Heidelberg University. Dom började med att tacka för att jag hade kommit, och visat intresse och sånt.

”With that said, you were one of the few athletes that matched our criteria for the kind of players we are looking for.”

Så nu får jag se vad som hander, nu finns iaf ett seriöst alternative om jag skulle välja att komma tillbaka till USA och plugga på college, men det är fortfarande 95% chans att jag pluggar i Sverige. Som sagt så kan jag ju inte få ett sportsligt scholarship från denna skola, så det skulle vara om dom sponsrar mig för mina betyg eller nåt sånt. Dom ville att jag skulle komma tillbaka till skolan för att snacka om alla saker runtomkring så det är kul :) excited!

Men jag kanske egentligen borde börjat med att berätta om campet haha! Here we go!

Jag och John kände inte för att gå upp kl 6 och på söndagen så vi åkte upp på lördagkvällen och sov över på hotell.


Dagen började kl 9 på morgonen då det var registrering och presentation och sånt och efter en halvtimme av det var det dags för campus touren. Man fick se biblioteket, the dormrooms och cafeterian och området. Det var kul att se, campuset var enormt för att bara ha 1500 elever. Jag förväntade mig ett mycket mindre område så det var kul att se!


Efter det var det dags för den första träningen. Lite småövningar med passningar, och 3 mot 3 spel. Inget stort. Sen var det dags för en liten lektion. Coachen snackade om hur Heidelberg valde ut spelare, att dom inte bara kollade på bästa spelaren utan att dom går efter fyra kriterier.
- Technical Ability
- Atlhetic Ability
- Mental Toughness
- Lifestyle
Det var typ det han snackade om, han verkar vara en mycket bra coach och undervisar också på colleget.


På eftermiddagen var det ytterligare två träningar, nu med lite mer spel. Första träningen var variationer på match. Skjut bollen i luften från 30 meter till målvakten för att göra mål, possession spel, lite sånt. Sen var det dags för en riktigt match, 11 vs 11. Var ju lagom seg är det var dags för detta. Det kändes att säsongen slutade för 3 veckor sen, galet vad snabbt man tappar konditionen! Hockey kräver en annorlunda kondition så detta var jobbigt, var slut.

Var iaf galet nice väder, 15-20 grader den 18 november haha :) how´s Sweden?

Det var typ 30 killar inbjudna och dom sa att dom letade efter 8-10 killar att lägga till i deras roster till nästa år!


Yepp that was it, så nu får jag se vad som händer. Känns som en kul möjlighet så förmodligen åker vi ner dit igen någon gång inom de kommande veckorna!


Ciao!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0