Thanksgiving och black friday

Kul att fira thanksgiving, en högtid som firas för att man ska vara tacksam för vad man har, men egentligen är det bara en täckmantel för att man ska äta hur mycket som helst! Jag har frågat säkert 10 pers i skolan vad dom ska göra på thanksgiving och ALLA har svarat likadant, ÄTA. Haha! 
 
Firades nere i Dayton med Johns syster Betsys familj. Lite kul att vi har varit här typ 3-4 gånger med tanke på att det ligger 4 timmar iväg, i Sverige skulle man åka hit en gång om året kanske. Men som jag har sagt tidigare, amerikaners bild av avstånd är konstig, detta är bara en längre variant av "just down the road"...
 
Allting blev lite segare än det skulle ha varit eftersom jag tyvärr var sjuk hela helgen, förkylning, så var inte riktigt lika pigg som jag skulle ha varit. Men när jag tog lite halstabletter så funkade det iaf hyfsat.
 
Anyway, jämfört med hemma så var Thanksgiving en väldigt chill dag. Sovmorgon innan det var dags för middag kl 2. Och här snackar vi middag. Huvudtillställningen var kalkonen, galet gott. Sen fanns det många andra rätter också, gott!

 
Efter det var man ju lagom pigg, matkoma bigtime! Så det blev lite naptime innan det var dags för efterrätt och lite fler gäster.
 
Efter det var det ytterligare lite naptime så att man skulle kunna hålla sig vaken på nattens tillställningar, Black Friday! De flesta affärer har reor som kallas "earlybird" dvs. dom gäller bara om man kommer dit under natten/tidig morgon. Så vi drog hemifrån lagom i tid för att komma dit kl 12, andra var lite mer angelägna än oss att komma in, det var nämligen kö runt hela byggnaden. Och det var liksom Kohls, en lite alltiallo affär, vi blev lite förvånade att det var så mycket folk där, det var galet!
 
När dom öppnade dörrarna gick folk i kön på i normal takt, tog ändå 10 min för alla att komma in innan vi kunde gå in.
 
Jag kommer inte ens ihåg var vi åkte efter det men vi käkade runt 4 för att kunna gå till OfficeMax som öppnade 5. Jag var död när vi kom dit.
 
Ser vi pigga ut eller? Jag, John och Tim (Betsys son)
 
Sen var det hem och krascha, några timmars vila innan det blev Black Friday del 2 runt kl 2. DÅ blev det klädshopping på ett outlet och guess what, fortfarande mycket folk!
 
Slutade iaf med att jag var väldigt nöjd, kom hem med en Hilfigerjacka, två par skor, ipod/iphone högtalare och en datormus :)
 
Sen blev det ut och se Skyfall, bra film! 
 
Ciao!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu är jag ändå impad Viktor! Två inlägg hyffsat tight inpå varandra! Det är bättringsvägar på gång kanske! (?) :)

2012-11-26 @ 02:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0