Camping, fler utbytesstudenter och home days!

Svar till anonym:
Låset var mycket svårt i början men efter ett tag blir det en vana, övning ger färdighet! Vad kul att du ska åka! Du kommer inte ångra dig!


Okej dålig uppdatering gör att det blir svårt att blogga men jag ska försöka!


På Labour Day weekend drog jag och min värdpappa och campade i Ashtabula County men det var inte direkt vanlig camping, i princip använde vi bara husvagnen/tältet till att sova, under dagen umgicks vi med hans familj och spelade golf.


Golf bil och om ni kollar i dryckesfacket ser ni en "polar pop" tydligen Ashtabulas stora trademark. Det är nåt med att man har mer is i så att den håller sig kallare längre, annars är det som en vanlig läsk :)


Våran husvagn/tält och en glad John! 

Det var riktigt kul att spela golf, överaskande bra bana och billigt också och, självklart, åkte vi golfbil. Det är inte ens en fråga om vi ska ta golfbil, alla gör det! 

Vi firade också Johns systers barnbarns födelsedag, han fyllde 5 år. Dessa barn var dom gulligaste småbarn som jag träffat på ett bra tag så efter ett tag fann jag mig själv spela kurragömma :) Det blev dock lite långtråkigt efter ett tag eftersom det inte riktigt förstod syftet med leken då de gömde sig på samma ställe varje gång. Båda visade mig också sitt hemliga gömställe som om det var supersäkert och bara dom visste om det, efter 10 sekunder var man hittad, haha. 


Födelsedagsbarnet!

Skolan går bra just nu. Mycket kul att vi nu är 4 utbytesstudenter i min US history klass, väldigt intressant! Mr Matsko fick oss att skriva varsin mening där vi tackade för att vi fick komma hit och bla bla bla på vårt eget språk och skicka till the school counceler. Han svarade i positiva ordalag om varje land, han pratade om hur Frankrike hade gjort det för USA, hur Spanien hade gjort det, hur Tyskland hade gjort det. Sen kom han till Sverige… ”I don´t really know much about Sweden but i have to thank you for Swedish Fish”. Swedish Fish är ett populärt godis och folk blir mycket förvånade när jag sager att det: 1: inte är svensk, och 2: inte existerar I Sverige.


Har haft tre matcher den här veckan, första matchen var jag riktigt bra i, fick spela på en ny position. Defensiv mittfältare, mycket intressant. Ni som vet hur jag spelar vet att jag är väldigt offensiv så jag vet inte hur ”defensiv” jag var i denna match men jag gjorde 2 mål och en assist. Mycket rolig match, det var dock ett av dom sämsta lagen i serien så man ska väl inte sväva iväg för mycket!

Vi blev nedtagna på jorden av Twinsburg på torsdagen, förlorade med 4-0. Dom är dock rankade 6a i nordöstra Ohio så det var kanske inte så konstigt! Matchen blev uppskjuten gång på gång pga åska, så det slutade med att den blev uppskjuten 1,5 timme så vi kom hem halv 12 på kvällen, riktigt kul när man har läxor att göra…

Igår mötte vi Riverside som vi vann med 2-1 över, på en lerplan. Den var fullkomligt värdelös och omöjlig att spela på!

Nu är vi fem utbytestudenter på Brush! Abrafi (tyskland), Lisa (Sverige) och jag sedan tidigare och nu har vi fått ytterligare 2, Jorge från Spanien och Maxime från Frankrike. Och självklart gör amerikanerna om deras namn, numera är det såklart Abby, George och Max haha.

På fredagkvällen blev det att gå till ”home days”, en festival som var mycket rolig eftersom skolan anordnade en fundraiser för att få in pengar till prom och andra evenemang. Mycket kul kväll med dunktank, ansiktsmålning och andra saker som var mycket roliga. Det här var min ansiktsmålning! :)



Dunktank var mycket roligt också, speciellt när man känner dom som man får ner i vattnet! Det innebär att man kastar en tennisboll och ska pricka en knapp som får stolen som en person sitter på att välta så att personen faller i vattnet!


Tidigare idag åkte jag och John in till downtown Cleveland för att åka upp i Terminal Tower för att kolla på utsikten från den 42a våningen, det var coolt! The Browns hade match också så det var coolt att se arenan uppifrån och att se allting annat. Är vanligtvis höjdrädd men jag klarade mig den här gången! :)
På vägen hem stannade vi till vid Cleveland Clinics (Johns jobb) för att kolla på utsikten ifrån den 9e våningen (också fin utsikt) och för att ta ut pengar. Det är nämligen gratis att ta ut pengar där, det kostar 3 $ om man tar ut någon annanstans! 


Cool utsikt :) ni ser fotbollsarenan till vänster, synd bara att den skymdes av en annan byggnad!

Det var allt, ska försöka var lite mer jämn i mitt bloggande nu!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0