Fotboll, skola och homecoming

Efter måndagsträningen var det pastamddag, det var nämligen säsongens första conference-match och det är tydligen mycket större. Detta var dock inte lika lyxigt som de amerikanska fotbollskillarna har det som får middag innan varje match gratis, vi får betala för dessa 5 middagar som vi får, $35. Men pasta och köttbullar är alltid gott!

Matchen vann vi med 2-1 och jag hade en assist. MIssade dock ett friläge vid ställningen 0-0 och då var det tur att ingen kunde svenska, om man säger så. Tur att vi vann så att det inte spelade någon roll. 

Skolan har varit som vanligt nu, ett kommunikationsproblem mellan mig och Mr Bennett (läraren) gjorde att mitt betyg just nu ligger på D+ i engelska, men jag snackade med honom så ska lämna in saken jag missade efter helgen så att jag kommer i rätt fas igen. 

På US-history fick jag försvara Sveriges ära när läraren gick igenom oss utbytesstudenter. Tyskland hjälpte oss med det, Frankrike hjälpte oss då och vi har Spanien att tacka för det, och vafan har Sverige gjort? Gett oss Swedish Fish?

Mitt svar blev typ att om man kollar tillbaka i historien och ser vad vi gjorde under 1600-talet så har vi gjort mycket, men inte under de senaste åren.
Sen frågade han om inte Sverige var känt för att ha snygga tjejer, jag höll med och vi enades om att det var Sveriges stora bidrag till världen, haha.

På tal om snygga tjejer, jag har en homecoming date nu ;) Homecoming är den 12-13 oktober tror jag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Edvin

Puh, nu har jag läst alla dina inlägg. Du skriver väldigt bra och detaljerat. Filurar lite på ett utbytesår och du ger mig inspiration mannen. Sällsynt med killar som bloggar så jag är tacksam för ditt bidrag. Tjejer skriver mest om mat, shopping och relationsproblem... :)
Have fun!

2012-09-14 @ 16:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0