Första veckan i USA!


Okej det är ju lagom svårt att sammanfatta den här veckan, jag skulle kunna skriva 20 sidor om den! Jag har iaf varit utan Internet och har därför inte kunnat uppdatera någonting men nu ska jag försöka!

Dag 1:
 Resan gick bra och det var lättare än förväntat, dock var det några tillfällen som jag inte hade en aning om var jag var, men jag tog mig fram. När jag till slut kom fram till Cleveland väntade min värdpappa John och min area rep Pat på mig. Pat tog bilden sa hon ar inte med.

  
När vi kom hem visade han mig runt i huset och berättade ”the basics”, mitt rum är stort och jag sover i en dubbelsäng och utrymme så det räcker och blir över ;)

Dag 2:
 John hade tagit ledigt för att lösa allt praktiskt med skolan och fotbollen och jag åt mitt första ”american meal” på the five guys, typ ett fräshare McDonalds, det var gott! Galet mycket pommes frites!
När vi hittade fotbollslaget snackade vi lite med coachen och fixade med lite papper och sen var jag med i laget, dom var 20-25 spelare över 2 lag så alla som ville fick vara med J Sen kollade jag lite på träningen, dock inte hela, den var 3 timmar lång! Caach Dimattio verkar skön!

Efter det åkte vi och handlade och John blev ganska chockad när jag plockade in grönsak efter grönsak, gurka, paprika, tomater etc. ”That is not food” var hans kommentar efter ett tag men han kontrade med pop tarts, twinkies och ho hos, jag har fortfarande inte rört dom efter en vecka, han tror att jag ar något av ett health freak tror jag!

När jag sedan skar upp hela gurkan till middag blev han också lagom förvånad, dom brukar tydligen köpa en och äta på en vecka!

Dag 3:
Idag hade jag min första scrimmage, träningsmatch, med fotbollslaget. Vi spelade 2 matcher, båda 40 min långa och jag fick spela 15 min i första och 20-25 i andra. Var fullständigt slut efter (och under) matchen, borde nog ha tränat mer hemma. Men tränaren berömde mig och sa att konditionen kommer.

Annars har jag haft en hemmadag. John jobbade. Vaknade vid 11, såg en film på TV, gick runt lite i området och såg sen Barcelona – Man United, skönt att höra speakern snacka svenska!

Dag 4:
Idag var det nästa en heldag med laget. Började med utdelning av nummer och fotografering och sånt, kände mig ganska lost! Jag tog nummer 18! Sen hade vi träning och efter det åkte vi till typ central South Euclid, staden där jag bor lite utanför Cleveland, och hängde, Skönt att lära känna några innan skolan börjar!

Dag 5:
Idag hade jag först match, 2 x 40 min, jag spelade ca 30 min i båda. Det gick bra tyckte jag, jag fick ta både frisparkar och hörnor. Sen åkte vi direkt till Astibula County Fair vilket är som typ en festival som byggs upp kring ett ”demolition derby” vilket är att 8 bilar sänds in på en plan och ska sen förstöra varandra, den som klarar sig längst vinner. Anledningen till att vi var där var att Johns syster Annes son Paul körde en bil, han åkte ut efter ca 30 sek, antiklimax! Jag tyckte att det var ganska tråkigt och dom var inte så intresserade av det efter att Paul hade åkt ut så vi gick efter heat 5. Runtomkring var det en massa stånd med galet sockrad mat. Jag fick bl a en lemonad som dom bokstavligen hade hällt  socker i, man kunde känna sockret på tänderna när man drack det. Men annars var det hyfsat god mat.



Dag 6:
Idag hade vi lite av en off day, första dagen som vi inte hade fotboll så vi fixade lite småsaker och hälsade på John jobbkompis och hennes familj. Dom hade typ 5 golfbagar och mycket annat, tre barn som jag tror var 21,19 och 16. Schysst familj, dom sa att om jag behövde en golfbag skulle jag få låna en över året, behövde jag en cykel får jag låna det också J
När vi skulle åka dit sa John, ”du kan ta på flip flop, it´s just down the road”. I Sverige betyder ”just down the road” gångavstånd, i USA är det 3 miles J

Dag 7:
Jag började med att försöka fixa internet utan lycka och sen åkte jag till fotbollen. Fick skjuts av Kevin dit, han bor relativt nära mig, ”just down the road” J
I matchen gick det riktigt bra. Coach Dimattio bytte mycket och lät alla spela men han började med Varsity (”a-laget”) och det här var första matchen jag fick starta. Vi byttes ut efter 15 min, då ledde vi med 3-0 och jag hade gjort 2 assist! Jag fick sen starta andra halvlek också men då körde vi possession spel, bara hålla bollen inom laget och inte göra mål. Ganska tråkigt men bra träning. Vi fick dock en indirekt frispark efter ett hemåtspel av dom. Jag fick skjuta och gjorde mål! Sen byttes vi ut igen men jag fick komma in och lira 15 min som forward (har tidigare lirat ytter) och jag gjorde ett till mål när jag fintade ner målvakten och la in den i öppet mål!
Vi vann med 7-2 och jag gjorde 2+2, jag var galet nöjd efter matchen!
Efter det åkte vi till en karaoke bar där vi käkade och hängde, kul!

Dag 8:
Nu börjar rutinen sätta sig, jag är hemma nästan hela dagen och ska snart åka på fotbollsträning, 5-8 som alltid, det kommer dock ändras när skolan börjar!

Mycket kul vecka och en bra början, hoppas det fortsätter så här J

Galet långt inlägg, men mycket händer den första veckan!

Ciao!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0