Säsongsstart

Dag 11:

Idag har varit en ganska lugn dag. Fotbollsträningen var dock lite annorlunda än vanligt eftersom det är säsongsstart imorgon så vi körde en lugn träning där vi fokuserade på småsaker om taktik och fasta situationer. Efter 2 timmar av lugn träning på planen gick vi in till skolans bibliotek där vi kollade på matchvideon från förra fredagens match. Tränarna hade med tre stora pizzor och två plattor med vatten som man sedan hällde energipulver.
Jag älskar den tydliga hierarkin här, mycket annorlunda från Sverige. Först får seniors hämta mat, sen juniors, sophomores och freshmen i den ordningen. Jag har glömt att skriva om det här men det har varit tydligt och självklart i vilken ordning allting händer, kaptenerna väljer nummer först och sedan får man välja nummer i en viss ordning, freshmen hämtar in bollar och koner osv.

Kvällens planering blev lite annorlunda än planerat så det slutade med att jag och John åkte ner till festivalen. Fiest of assumption är tydligen kyrkans största kassako här och man förstår varför. Här kontrolleras gambling av staten… och kyrkan. Vi spelade på tre lotterier, förlorade alla.
Jag gjorde en favorit i repris och åt en ”funnel cake”, typ det enda som inte var alltför sockrat på Astibula County Fair, dock nådde den här kakan inte upp till dom högt ställda förväntningarna efter kakan vid the fair men den var helt okej.


Funnel cake!

Dag 12:

Händelserik dag, började med frukost med min area rep Pat och John på en restaurang som heter Anthonys, galet gott med ägg, bacon och potatis. Dock fortsätter jag att glömma bort att ice tea här är precis som det låter, iste och inte den sockrade varianten som vi har i Europa. Snapples heter motsvarigheten här.
Efter det fixade vi lite småsaker och kom hem igen lagom i tid för att laga lunch och göra sig redo för säsongsstart. Men jag hann med att se de sista 15 min av Newcastle- Tottenham, vi har nämligen Fox Soccer och jag tror att dom delar rättigheterna med ESPN så jag kommer kunna följa Premier League härifrån! Lite annorlunda tider bara, typ kvart i 8 på en lördag morgon, haha!

Vår match började inte förrän 7 men ändå lämnade skolbussen skolan 3:45 för att vi skulle kolla på JV- (junior varsity) matchen innan som började 5. Dom förlorade med 3-0.

Det var mycket större nu när det var säsongsmatch och inte bara träningsmatch. Innan matchen samlades vi i en ring vid sidan av mittplan. Sen pratade speakern lite om fair play innan kaptenerna ropades upp en och en. Jag tror att dom gick i nummerordning uppifrån och ner efter det så efter dom kom jag!

”Senior left midfielder, nr 18 Viktor Lenhammar”! Laget klappade om en när man sprang ut ur ringen, sprang fram till mittcirkeln och skakade hand med deras tränare och sedan ställde sig på led. När båda lagen var klara med denna procedur var det dags att vända sig mot mot resultattavlan och flaggan när nationalsången spelades. Coolt! Även om det inte var så många åskådare var det en skön känsla!

Vi spelade riktigt bra men förlorade med 2-1 efter att ha tagit ledningen. Deras mål var på en målvaktstabbe och en hörna. Jag sträckte ljumsken under matchen men fick lira hela matchen och var helt okej. Har dock haft is på under kvällen och dagen efter och ska nog träffa lagets läkare på måndag. Förhoppningsvis går det över snabbt, vi har match på tisdag och torsdag!

Dag 13:

Vi har haft en off day idag, ingen fotboll och vi har inte gjort någonting utanför huset. Jag vaknade vid 11 och såg större delen av Man City- Southampton, bra match!

Om 3 dagar börjar skolan, nervositeten börjar komma nu! John visade mig på en karta över skolan var jag hade mina klasser och han sa att alla mina klassrum låg nära varandra och att det skulle vara enkelt att hitta! Vi får se hur det blir, haha!

Jag ska försöka fixa in lite bilder på huset i nästa inlägg!

Ciao!

  


Kommentarer
Postat av: Anna

Du kommer äga skolan ;) Lycka till!

2012-08-19 @ 23:40:31
URL: http://annamarracaroline.tumblr.com/
Postat av: Jonas

Med tanke på Johns tidigare avståndsuppfattning när han sa "just down the road" så är det oklart vad han menar med att klassrummen ligger nära varandra... Du gör nog bäst i att låna med dig den där kartan tror jag, kan komma väl till pass när det visar sig att det inte var så enkelt att hitta.

Oklart om John förstod innebörden av att säga att det är "enkelt att hitta någonstans" till Viktor Lenhammar. Han har uppenbarligen inte upplevt ditt (bristande) lokalsinne.

Vi får alla se till att hålla tummarna för dig :)

2012-08-19 @ 23:48:40
Postat av: Gustaf

Haha håller med Jonas! ;)

2012-08-23 @ 19:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0