High School Hockey

Går nu från fotboll till hockey, hell yeah, hockey! Nu blir det upp till bevis om Björnligan för 10 år sen blandat med några timmar per år på studenternas räcker för att bli stjärna i High School! I believe in myself! 
 
Allt jag vet nu är att vi är typ "the worst of the worst of the worst". Cleveland är uppdelat i tre divisioner, Green, Red och Blue. Röd är bäst, blå är sämst. I varje division finns tre ytterligare divisioner, North, Central och South. North är sämst och Central är bäst.
Vi spelar i Blue North, the worst of the worst :) 
Tur att vi vinner där iaf...! Inte direkt, förra året vann dom 2 av 12 matcher! Så sammanfattning, vi är inte så bra :) 
 
Men det verkar iaf vara ett skönt lag med sköna killar och bra coacher, och dessutom, skulle dom vara State Champs skulle jag ju knappast få nå speltid. Med 8 utespelare så tror jag att jag kommer få tillräckligt haha!
 
Har nu tränat 5 träningar och tycker att jag står mig bra jämfört med resten av laget, första riktiga testen kommer ikväll, träningsmatch! 
Brush vs Nordonia. Vi frågade en person som jobbar i receptionen i ishallen om Nordonia var bra, tystnaden och skakningen på huvudet räckte för att vi skulle förstå att dom inte är så bra. Dock så kommer nog reaktionen vara mot typ varje lag vi möter i år, som sagt, vi spelar inte i en så bra liga :) och även om dom är sämst så är vi på samma nivå, så tro inte att jag underskattar det laget eller nåt! 
 
Har faktiskt inte märkt hur mycket jag har saknat fotbollen förrän nu, hur mycket jag har saknat matcherna och rutinen. Spaghetti och köttbullar (från Ikea, klassiker) blandat med musik på toppvolym, taggning! Har inte riktigt varit samma sak med bara träningar. Man får ju lite flashbacks från hur taggad man är innan en innebandymatch hemma, gör ungefär samma sak här haha. Slutade med att jag stod och lagade mat med tandskydd i munnen samtidigt som jag dribblade runt med klubba och puck i köket :)
 
Nästan skamsen över hur dåligt jag har bloggat på sistone, ska försöka vara lite mer regelbunden, det gör det mycket lättare! 

Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0