Hockeydebut

Just det glömde berätta om första hockeymatchen! Har inte snackat nåt om hockey! Vi hade lagfoto + val av nummer i torsdags!
Då jag är ny i laget fick jag vänta ett tag när alla gamla spelare valde nummer först, var chockad när det var min tur och nr 9 fortfarande fanns kvar, blev ett snabbt val :)



Dags för debut i fredags, mot Nordonia.

Vi är bara 8 skaters så det är inga riktigt klara kedjor, jag började i andrakedjan men vi shiftade omkring mycket under matchen.
Kunde iaf inte ha börjat bättre. Får pucken 3 meter in i deras zon och skjuter iväg ett handledsskott som går stolpe in. Mål på första touchen! 1-0.

Gjorde sedan ett shorthanded goal några minuter senare för att ta oss upp till 3-1. Hade också en assist innan jag styrde in ett till mål med en minut kvar av matchen.

Slutresultatet blev 8-2 och jag gjorde 3+1. Kunde inte gått mycket bättre haha!

Får se nu hur mycket press jag har på mig i nästa match.  Detta var dock bara en träningsmatch, säsongen börjar nästa fredag och det laget ska tydligen vara lite bättre. Har en känsla av att dom kan sticka hål på mitt ego, börjar bli lite för självsäker haha.
Verkar som om allt som har med sport att göra går min väg just nu! :)

Nu blir det att njuta av Thanksgiving, vi är just nu i Dayton hos Johns syster och hennes familj där vi ska äta thanksgiving dinner för att sen gå all in på "Black friday", en dag där allting är på rea, allt är väldigt billigt. Det kommer nog vara galet mycket fok överallt. Hoppas man överlever! 

Ciao! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0