HOMECOMING!

Galet dåligt bloggande på sistone, var 3 veckor sen senaste inlägget så jag har bestämt mig för att dela upp inlägget, ber om ursäkt för det och ska bättra mig nu. På grund av att jag nu har 3 veckor att ta igen ska nu endast blogga om det senaste som hänt i detta, kommer dra en en sammanfattning i ett senare inlägg nu. Detta inlägg: HOMECOMING!

Spirit Week

För att alla skulle bli taggade inför helgen och för att bygga på våran School Spirit hade varje dag denna veckan ett tema.
 
Måndag: Crazy hair/hat day: Ganska tråkigt tema och få brydde sig om att göra något.
 
Tisdag: Professional day: Eleverna på skolan skulle klä upp sig och lärarna skulle "dress down", kul att klä upp sig så jag hade vinröda chinos, piké, slips och cardigan, lagom nivå tyckte jag. Några hade kostym and tyckte det var nog att komma i skjorta. Lärarna varierade, Demattio hade på sig sin gamla matchtröja från hans tid som fotbollsspelare på Brush.
 
Onsdag: College day: Man skullu sätta på sig någon collegetröja, jag hade ingen så jag kunde inte.
 
Torsdag: Brush apparel day: Man skulle ha på sig skolkläder (min skola heter Brush High School) så jag satte på mig en tjocktröja med vår logo på. 

Homecoming Assembly:

Torsdagens lektioner var förkortade och uppdelade så dagen blev lite konstig och man visste aldrig riktigt när man skulle vara var men det löste sig på nåt sätt.
Kl 1 så avslutades alla lektioner och en vakt eskorterade oss till gymmet där allt var dekorerat med plastträd, balonger och en allmänt skön känsla. Kändest lite konstigt att gå från en "vanlig" skoldag till detta och det kändes ännu konstigare att komma tillbaka till vanliga lektioner efter!

I alla fall så började det med att en tjej sjöng nationalsången och sen började presentationerna av personerna i top 25.
För några veckor sen kunde man lämna ett papper för att vara med i omröstningen om vilka som skulle vara med i top 25, vilket basically är en popularitetstävling. Jag tror att det var 30 killar och 70 tjejer som ställde upp och sedan hade hela skolan möjligheten att rösta på dessa personer. När denna gallring var klar var det dags för den riktiga röstingen där vinnaren tar hem titlen Homecoming King/Queen. Det var denna presentation som hela evenmanget idag var till för, för att fira top 25.

En typisk presentation såg ut så här:
The boy is a 4-year football player, have particpated in two years in the ___ club and does thit and that.
The girl is a 4-year volleyball player, have participated in 1 year in this and that.
Ladies and gentlemen please welcome Patrick Hannon and Laila Johnston. (detta var dom som vann Homecoming King and Queen)
 
När hela den presentationen var över var det dags för "prisutdelningen", presentationen av Homecoming King/Queen och "Homecoming Court" som bestod av 4 ytterligare par.

Alla i top 25 fick fick några veckor innan lämna in ett skriftligt svar på frågan "om du fick möjligheten att börja om High School, vad skulle du göra?" och det var detta svar som nu lästes upp som presentation av personerna.

Fördomar som man kan ha innan som t ex att "the band people" är töntarna och cheerleadsen är dom coola stämmer ju absolut inte på min skola, här är det nästan tvärtom. The queen är volleybolllagets kapten och ytterligare en tjej som blevinröstad i the court lirar volleyboll. 2 till tjejer som var i court tillhör bandet. Ganska kul då jag inte riktigt hade förväntat mig det innan jag åkte hit, haha! Trodde det skulle vara 5 cheerleaders!

Själv så är jag väldigt glad eftersom min bästa kompis over here, Kevin, blev inröstad i court då det är en ganska stor grej här,

Homecoming Game!

Innan matchen så åkte jag, John och Lisa (den svenska tjejen) och kollade på paraden innan där "the top 25", bandet och några till personer i skolan marcherade, ganska segt men roligt att se!
Matchen i sig var en bra match men inget speciellt, vi vann och har nu en chans att gå till slutspel.

Homecoming Day!

Det är denna dag som man hade taggat till i några veckor, det var för denna dag som allt spektakel senaste veckan har byggt upp till och jag tyckte att den motsvarade mina förväntningar!

Dagen började med att jag och John åkte till en blombutik där vi hade beställt en corsage, en blomma som man antingen fäster på tjejens klänning eller på hennes handled.
 
Några timmar senare blev det att bege sig mot Lyndhurst park där jag och typ 50 andra skulle mötas och ta bilder innan, det var fullständigt kaos! Det var på tok för många personer och på tok för många föräldrar där vilket gjorde att jag inte tror att vi tog en enda okej bild där alla såg bra ut, tittade åt samma håll eller tittade in i samma kamera, man gick nöja sig med bilderna som var på 2-10 st, det funkar inte med 50 st.

Efter detta åkte vi till en tjejs hus för att käka middag, jag och 40 pers haha. Alla skulle tydligen ta med sig något men jag hade inte hört nåt om det, så jag körde på ursäkten att jag är den dumma utbytesstudenen, it´s still working! :)
Maten var himmelsk, allt fanns! Det är resultatet när 40 pers tar med sig vad dom vill!

Efter det åkte vi hem till en kompis hus och chillade där i typ en timme innan vi begav oss mot skolan för kvällens höjdpunkt, dansen!
Jag hade hört så mycket om den så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, den var dock lite mer civilcerad än jag hade trott även om den fortfarande var ganska konstig. 
Den är i princip att tjejen grindar mot dig och du står bakom och juckar, that´s pretty much it. Kul att vara kille, skulle inte vilja vara tjej i den dansen haha.
 
Efter dansen åkte vi til en tjejs hus och var där i någon timme, bytte till en annan persons hus och åkte sen hem  vid 2-tiden.

Kul kväll! bara lite segt att jag hade fotbollsträning söndag morgon 8:30 dock, way to ruin the party coach! :)

Lite bilder från denna helg!!

Enda bilden jag har från Homecoming Game! Detta är vår hemmaplan, Korb Field. Det är också här vi spelar fotboll.

Jag och min homecoming date :)
Corsagen ser ni på hennes handled och hon köpte mig en boutonniere, blomman.

Kevin, Shawn och jag!
 
Soccer boys!
 
Svar på kommentarer och samanfattning av de senaste veckorna kommer snart, ska försöka få det att inte dröja yttlerligare 3 veckor!

Ciao!
 

Kommentarer
Postat av: Johan Härd

Snygg date

2012-10-18 @ 11:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0