Mayfield, födelsedag och halloween!

Yo!
 
Jag berättade om hur taggad jag var inför matchen och hur mycket matchen betydde.
Tyvärr räckte vi inte hela vägen och fick stryk med 4-1. 
 
Vi tog ledningen med 1-0 efter typ 20 min, då bytte coach ut mig för att ge mig tid att vila upp mig så att jag skulle vara pigg i en eventuell förlängning. Jag var ute i 5 min och under dom minutrarna förändrades matchen. Ett misstag vardera från vår mittback och vår målvakt ledde till 2 mål och plötsligt låg vi under med 2-1. Tänk om han hade låtit mig spela... :) Nej då jag är forward och inte hjälper till ett dugg i defensiven så hade det nog inte gjort någon skillnad, haha, men sen kom jag iaf in igen. 
Jag spelade bra i första halvlek, mindre bra i andra men men. Sur förlust men en riktig härlig känsla runt hela matchen ändå. Stor publik, härligt väder och bra uppladdning! 
 
Här kommer lite bilder:
 
South Euclid (min stad) Board of Education har alltid ett plakat uppe med dom stora händelserna, denna vecka hade vi äran att vara det stora evenmanget! Har inte sett dom marknadsföra någon annan match där, inte ens football-matcherna så det var en kul överraskning.
 
Enda inzoomade bilden på mig innan matchen, nog ser jag fokuserad ut!
 
Innan presentationen då man springer ut en och en samlas vi vid sidlinjen för att peppa varann. Jag står i mitten närmast kameran, nr 18.
 
Vanligtvis är det nu som nationalsången spelas, men ibland är ordningen lite konstig så i detta fall hade den redan spelats men här är iaf laget uppradat! Härlig bild tycker jag!
 
 
Det var allt om matchen det. Nu får vi se vad som händer, alternativen består av hockey, klubbfotboll, innefotboll, starta innebandyklubb eller joina någon annan klubb. Något kommer jag göra, får se vad jag väljer!
Just nu njuter jag av att inte ha något efter skolan och i torsdag var det extra skönt då kontrasten mellan vårt väder och Sveriges var enorm. Snö i Sverige samtidigt som jag satt ute i trädgården och solade och njöt av 25 gradig värme :) 

 
Man kan ju undra om det finns något bättre sätt att smälta en förlust mot största rivalen än att FYLLA 18 ÅR! Äntligen myndig, UT PÅ KROGEN! Nej just det, jag är i USA :) Aja fortfarande 18 och myndig! 

På själva födelsedagen hände faktiskt inte så mycket. Inplanerad skype med familjen efter skolan så John hämtade upp mig från skolan vid 2 och det blev direkt hem. Väl hemma fick jag födelsedagspresent från min familj, rolig överraskning då jag trodde att den var försenad. Men icke, den kom redan i tisdags men John hade gömt undan den och inte sagt något för att göra det till en överraskning.
Mycket roligt att prata med familjen och efter det hade jag 3 timmar att döda innan den amerikanska footballmatchen, konstig känsla att ha så mycket fritid nu när min fotbollssäsong är över!
Matchen vanns men 26-7 och säkrade vinst i conferencen, laget var dock redan "klart" att missa slutspel, tekniskt sett var det möjligt men typ 5 lag var tvungna att förlora. Relativt mycket folk där med tanke på att det var svinkallt och regnigt, på 24 timmar skiftade vädret från 25 grader och sol till 10 grader och regn! Weird! Aja kul kväll trots vädret!
 
Lördagen firades det betydligt mer då vi började med att gå ut och käka frukost på restaurang, något som jag älskar! Älskar bacon och ägg till frukost men är alltid för lat för att göra det hemma!
 
Efter det var det dags för familjemiddag. Betsy och Anne (hans två systrar) och Aunt Joan (hans faster) kom. Det var trevligt. Jag gjorde hasselbaggspotatisar :) nästan lika gott som vanligt och blandat med kyckling och färdiggjord brunsås från Ikea blev det himmelskt! Efteråt var det glasstårta med 19 ljus, 18 för antal år och 1 för tur. 
 
Vid 9 tiden så var det dags att åka på Halloweenfest :) Det där med utklädnad och sånt kom man ju på vi 7-8 tiden så det blev ju en väldigt improviserad utklädnad, allt jag tog med till Kevin var min svenska landslagströja och tanken var att utgå från den :) Vi åkte sedan förbi mig för att hämta lite ytterligare rekvisita, resultatet ser ni nedan! 

 Jag med mina 19 ljus!
 
Jag och John!
 
I succeded! blåste ut 19 ljus på första försöket så min önskan gick i uppfyllelse!
 
Det slutade med att det blev en mix mellan fotbollsspelare och... nåt annat, haha! Adidadbyxor, svensk landslagströja, blå bandana och solglasögon är ett vinnande koncept! Vi åkte till lite affärer för att leta efter ansiktsfärg för att ha lite kul men vi hittade inget som dög så detta blev perfekt!
 
Det var allt för tillfället, den kommande veckan kommer jag nog bestämma mig för hur mina kommande 4-5 månader kommer se ut i sportperspektiv. We´ll see!
 
Jättekul för er där hemma som har höstlov btw... Enjoy the snow!
 
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ni ser verkligen läskiga ut i era halloween-kläder...

2012-11-01 @ 16:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0