Slutspel och hatat rivalmöte mot Mayfield!

"All i do is win win win no matter what!" Galet bra låt att tagga till och det ger en skön känsla inför match att ta in laptopen i köket och sätta på taggningsmusik på högsta volym samtidigt som jag gör spaghett och korvar. Standard haha!

Senaste gången jag bloggade om fotbollen var situationen lite annorlunda. Vi hade stor chans att vinna conferencen och vi var inne i en winning streak. Den vände tyvärr i tredje conference matchen och ledde till att vi gick 6 matcher med 1 oavgjord och 5 förluster. Katastrof och det ledde självklart till att vi tappade vår 1a placering i conferencen och vårt goda rykte! Här baseras slutspelsrankingen helt på rykte (vilket självklart baseras på resultat men ändå) genom att lagen röstar hur bra dom tycker att varje lag är, vilklet utmynna ii en seedning 1-16. Vi fick nr 6.

En match stack ut! The famous Mayfield game! Ända sedan jag kom hit har jag matats med prat om Mayfield, det var första matchen jag visste datumet på, den 2 oktober. Det var MATCHEN. 
Mayfield ligger bara några minuter ifrån Brush och är skolans hatade rival i allt!
 
Kan inte riktigt i efterhand beskriva min känsla innan matchen, detta var vad jag skrev till min brorsa i Sverige dagen innan:
 
"Laddar för årets viktigaste match, that´s what´s up! 

"Matchen mot rivalen som betyder

- ja match mot största rivalen, Mayfield
- den som vinner matchen har störst chans att vinna conferencen, dom är för närvarande 1a, 1 poäng före oss på andra plats.
- vi har nya tröjor för den här matchen. Rosa tröjor med våra namn på. Rosa för att detta är våran "breast cancer awareness game"
- vi har nya uppvärmningströjor för den här matchen
- det kommer vara galet mycket folk där då alla HATAR mayfield!
HELL YEAH! galet taggad!"
 
Självklart lyckades dom stava på min matchtröja men Lenhammer duger det också. Ingen får det rätt här borta. Några roliga historier finns att berätta om det som t ex när vi fick skolkatalogen med alla lagfoton så fanns mitt namn med 3 gånger.
Lagfoto Varsity: Viktor Lenhammer
Varsity Roster: Vikkor Lenhammar
Senior: (alla seniors hade individuella foton): Victor Lenhammer

Okej så tre variationer på "Viktor" och två på "Lenhammar". Frågan är hur i helvete dom trodde att jag hette Vikkor? haha!

Anyway så jag var inte förvånad när tröjan kom med felstavat namn, Coach kommer dock beställa en ny med rätt stavning och sen kommer förhoppningsvis laget signa den. Kan bli ett härligt minne att ta hem, även om själva matchen i sig själv vill jag helst glömma.
 
Som ni nog föstår var jag extremt taggad för den här matchen och när vi gick ut på planen i våra guldiga uppvärmingströjor som är hur snygga var det med en härligt känsla. Hela laget peppade varandra och snackade om hur mycket alla hatade Mayfield.
 
När matchen börjar missar jag ett bra läge efter 30 sek och ytteligare ett efter 30 min. Slutar med att dom göra två mål, det första på en tafflig målvaktstavla på en frispark och den andra när vi behövde anfalla mot slutet av andra halvlek och lämnade mycket ytor i defensiven som dom utnyttjade.
Jag beskrev händelsen som den värsta sporthändelsen i mitt liv och stämde ganska bra, jag var sur och arg på mig själv och vi hade inte längre chans att vinna conferencen.
 
Därför är jag så j***a glad att vi nu har vunnit våra två första slutspelsmatcher och nu får en revanch mot dom
 på onsdag!
 
Första matchen var mot det sämsta laget hittills, Lakeside. Vi vann  med 8-0 och vi seniors blev utbytta efter 15 min när vi ledde med 5-0 haha. Jag gjorde 3 mål så jag var väldigt nöjd men dom var fruktansvärt dåliga!

Andra matchen var mycket svårare mot Shaker. Dom hade seed nr 2 så uppenbarligen var uppfattningen att dom var det näst bästa laget i distriktet men vi kände ändå att vi var bättre än dom. 
Matchen vanns med 2-0, en kille som heter Matt gjorde 1-0 i mitten av första halvlek och sen gjorde jag andra målet med 1 minut kvar, härlig känsla! SÅ NU ÄR DET MAYFIELD PÅ ONSDAG! :D

Yep, kommer bli konstigt när fotbolssäsongen tar slut, den har varit en stor del av mitt amerikanska liv så jag har tränat sen min första dag här och jag har lärt känna laget väldigt bra. Men nu är vi i slutspel så varje match är vinn eller försvinn så vid nästa föslust kommer allt abrupt ta slut, inga mer träniingar. Kommer bli annorlunda!

Blev en liten catch-up om vad som hänt i min fotbollsvärld, kommer försöka få in lite fotbollsbilder senare, får se hur det går.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0