Huvudskada

Edvin: Mycket kul att höra! tveka inte att fråga om du undrar något!

Direkt efter skolan blev det skype med först Adde och Gustaf och sen mina båda kära syskon! Mycket härligt! 

Efter det var det dags för match mot Valley Forge, ett lag som jag hade hört var kassa så jag var förväntansfull inför att möta dom då jag brukar ha en tendens att spela bra mot sämre lag och dåligt mot bättre lag. Inte ett jättebra attrubut att ha.

I alla fall var jag bra i den här matchen. Fick en smäll efter 5 minuter då en kille sköt ett skott som jag blockade och som träffade mig precis på örat, hade typ 50 % hörsel på det örat men jag fortsatte att spela för att det gick bra. Gjorde mål och fixade lite fler chanser så jag tyckte att jag gjorde en väldigt bra halvlek, men mitt huvud kändes konstigt så jag gick och pratade med skoldoktorn och hon gjorde ett inte så grundläggande test för att kolla om jag hade fått en hjärnskakning. Huvudvärk, svag yrsel och försämrad hörsel var mina symtom och både John (som blev nerkallad från läktaren) och skoldoktorn tyckte att mina pupiller såg större ut än vanligt.
Jag fick vila i andra haalvlek.

Så när matchen var färdigspelad blev det en trip till Hillcrest Hospital för att göra en check på vad felet var, om det var en hjärnskakning, en öronskada, eller bara något som skulle gå över efter några dagar. Som tur var gav doktorn det tredje alternativet som förklaring efter att ha gjort en "grundläggande" koll i typ 30 sekunder. Han sa att om jag ville kunde jag spela fotboll dagen efter, ingen fara med det. Den korta undersökningen krävde ungefär 2 timmars väntetid! Ganska ovärt när man kommer hem trött från en lång skoldag och en fotbollsmatch och sedan lägger på att huvudet kändes konstigt pga hörselproblemen så jag skulle hellre ha gått och lagt mig direkt!
Det är också här man märker att skador är ganska vanliga inom skolsporten. Med mig i väntesalen hade jag bland annat en fotbollstjej, en volleybolltjej (båda från andra skolor) och Austin, en av tre kaptener i vårat lag. 

Idag vaknade jag upp med samma huvudvärk och med oförändrad hörsel så min värdpappa sa att jag nog skulle stanna hemma och vila idag, så jag somnade om och vaknade vid 12, välbehövlig sömn!

Nu går vi in i en långhelg då min skola är ledig på judiska högtider vilket innebär ingen skola måndag då det är Rosh Hashana, nyår enligt den judiska kalendern. 
Jag och John kommer utnyttja helgen till att hälsa på hans syster som bor 4 timmar bort, bara en liten utökning av "just down the road".

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har nästan läst igenom hela din blogg nu, blir så sjukt avundsjuk! haha :D
Tänkte bara fråga hur det är med tjejerna där? Är de extra intresserade för att du är svensk, eller allmänt för att du är utbytesstudent, eller har de kanske inte visat så mycket intresse? :D Väldigt tacksam för svar, tycker sånt är intressant :)

2012-09-22 @ 18:31:59
Postat av: Cecilia

Har läst igenom din hela blogg nu. Den är skitbra :) Forsätt att blogga. :)

en fråga:
- Vad saknar du mest ifrån sverige nu? Utom familj och vänner.
- vad var ditt första intryck på de amerikanska ungdomarna? :)

2012-09-22 @ 18:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0