Bildbomb från Florida och lite mera

Okej, förra inlägget kom för mer än en månad sen men aja, datorn var sönder så var tvungen att skaffa nytt batteri till det och det tog ett tag att fatta men nu funkar den iaf så nu är det bloggtime igen! 
 
Sjuuukt mycket har hänt sedan senaste gången så tänkte köra en bildbomb istället för att skriva om allt för om ni behövde läsa allt så skulle nog de flesta av er somna!
 
Kort sammanfattning är iaf jag har varit på ett svenskt luciafirande, köpt en Iphone, ÅKT TILL FLORIDA I 12 DAGAR, kommit hem och gjort finals, slutprov, i alla ämnen. Och just nu har jag ett minilov på 5 dagar pga proven och att det är Martin Luther King Jr Day på måndag så no school! 
 
Börjar med Lucia, kul att prata svenska (då det var en svensk organisation som anordnade det var det många som snackade svenska) och att lyssna på Luciatåget eftersom de flesta sjöng med amerikansk brytning eller dansk brytning och hade typ memorerat texterna, dom kunde inte svenska. Kul iaf!
 
Julbord och efterrätt! Sill, köttbullar, knäckebröd, fikabröd, kaffe! Hur gott som helst! 
 
Över till Florida nudå, och här har jag många bilder!
 
Vårt hus (det till vänster) som vi lånade från en av Johns kompiar, och vår hyrbil! Nice!
 
Om man går ut från den lilla infarten till vårt hus, typ 50 meter bort så har man denna utsikt! Vi bodde dvs typ 100 meter från havet!! Coolt hur dom pyntat upp palmerna i juletider också :)
 
Beachbild, jag och John på Lido Beach!
 
Jag och John på Siesta Key, framröstad till den bästa stranden i USA! Vi drog dit på juldagen, första och förmodligen enda gången den dagen kommer spenderas på en strand! Tyvärr så var det inte rktigt badväder, ganska kallt! 
 
Skönt! 
 
Sista dagen var det varmt, 25 grader! Då blev det bad på stranden 100 meter från vårt hus, det var dock enda gången det blev bad! Men man va ju i Florida så kände mig skyldig att slänga in en badbild! 
 
Minigolf med alligatorer! Coolt!
 
Och nu till den bästa delen av resan! Universal Studios! Harry Potter World, Jurassic Park, Spider-man, Simpsons och mera! Jag som är ett enormt Harry Potter fan var ju hur upphetsad som helst när jag fick chansen att GÅ IN I HOGSMEADE! COOLT! Om ni inte har läst böckerna eller sett filmerna kommer ni inte fatta storheten i dom kommande bilderna, aja your loss!
Har inte så mycket bilder från resten av delarna av parken men större delen av första dagen spenderades i Harry Potter världen! 
 
Hogsmeade i bakgrunden! 
 
Bertie Botts bönor i alla smaker! 
 
TImglasen som räknar poäng! Dom hade en visual ride, typ som en berg och dal bana bara att man inte åker i en vagn, utan dom mera simulerar upplevelsen och man har en 3D skärm framför sig)! Hur coolt som helst! Åkte den 5 gånger haha! Iaf så hade dom massa saker för att lindra den långa väntetiden som dessa timglas och andra saker! Den coolaste saken är i nästa bild! 
 
Ni som läst eller sett filmerna vet att tavlorna på Hogwarts typ lever, här hade dom satt tv-skärmar och ramat in dom och sen hade dom konversationer och snackade och allting med varandra! Fett coolt!
 
Lagom cool jag kände mig då, dricker honungsöl! Ett måste i Harry Potter världen!!
 
Honungsöl, eller butterbear som det heter på engelska!
 
Signar kvittot PÅ TRE KVASTAR med en fjädepenna! THAT´S RIGHT! TRE KVASTAR! Ser ju ut som om jag är 15 år men var så barnsligt upphetsad och den här bilden är ju ett måste att visa upp!
 
Jurassic Park!
 
 
Nyår spenderades på Universal Studios med ett sjukt häftigt ljusspel, fyrverkerier och musik! Det var värt att hänga runt i 2 extra timmar för att se det!
 
Efter det dom händelserika dagarna i Orlando (vilket var mest Universal Studios) blev det Tampa och Ringling Bros Circus! Har aldrig tidigare varit på circus så det var jättekul! Blev ett pic med en av clownerna! 
 
Hur coolt är inte det där!?!?!
 
Just det, blev ett stopp på IKEA innan circusen! Köttbullar och julmust! Och sen blev jag förvånad när jag såg att ALLA böcker i butiken är på svenska, alla samples i bokhyllorna är på svenska! Fick nästan hemlängtan (kul att man behöver googla det ordet förresten...).
 
Kände mig som en professionell hockeyspelare när jag 4 timmar efter inflygning från Floirda lirade hockeymatch! Vi vann med 1-0, jag bröt min målsvit på mål varje match då jag gick mållös från denna match! Segt men aja, vi vann! Sen dess har vi lirat några matcher och har chans att gå en 0.500 säsong, hälften vinster, vilket är bättre än detta lag någonsin har åstakommit, hoppas vi avslutar säsongen bra :)
 
Ja det var det mesta ja, får se om bloggningen kommer igång igen nu, vi får se hur aktiv jag kommer va!

Ciao! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG DU BERÄTTADE ALDRIG ATT DU VAR PÅ HARRY POTTER STÄLLET!!! Otroligt avundsjuk just nu! Största HP tönten här borta som måååste åka dit någon gång!! :D

Svar: Haha du var ju också där, du skulle struntat i turneringen och dragit med mig ;)
usaviktor.blogg.se

2013-01-20 @ 02:24:54
URL: http://vickigoesamerican.blogg.se
Postat av: Angelica

Haha, Florida... Finns det inte julgranar får man ta det som finns, palmerna.
Sjukt bra resa det där alltså! Lite avundsjuk då :')

Svar: Precis! man tar det man har liksom!
usaviktor.blogg.se

2013-01-21 @ 22:33:02
Postat av: Petra

Hej Viktor!
Vad har hänt med bloggandet? Två månader sen sist nu ju, skärp dig, vi vill ju veta hur du har det!

Svar: Sorry, det dröjde ett tag, men nu är har jag bloggat igen!!! :) Ska försöka bättra mig!
usaviktor.blogg.se

2013-03-03 @ 19:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0