All star match, hockeysäsong, och promsnack

Okej, jag lever! Det är verkligen jättetråkigt att blogga när man inte har något att blogga om, och när jag väl får något att blogga om så är det helt plötsligt för mycket såååå, nej jag kommer nog inte bli en bloggstjärna...

ANYWAY...
 
Nu är hockeyn slut nu och det gick väldigt bra, laget har alltid varit väldigt dåligt men i år gick vi 0.500 i vår division och slutresulatet för säsongen var 6 vinster och 11 förluster. För ett lag med 9 spelare mot lag som i princip rekryterar hockeyspelare är det faktiskt ganska bra, det var iaf min skolas bästa säsong någonsin :)
 
För mig gick det också väldigt bra då jag fick utmärkelsen "Honorable mention to All League All Star team" och sen också fick chansen att lira i All Star matchen i Quicken Loans Arena, an arena som har 20000 platser på läktare. Det är Clevelands hockey lag Lake Erie Monsters hemarena, dom spelar i AHL som är ligan under NHL! Så det var coolt! 
 
När jag blev utnämnd All Star för min liga blev man presenterad inför en finalmatch för vår division, och då gick man ut på isen (nästa bild) och blev uppropad!
 
 Jag gick ut på isen som den andra killen, mest nervös för att halka haha! nyspolad is liksom!
 
Så här var jag klädd i skolan om det var matchdag! alltid kul att klä upp sig!
 
Vad har annars hänt? Jo just det, en match under säsongen är värd att berätta om. Varje år så highlightas en match och man kallar den "Senior NIght". Denna match ropas alla seniors upp innan matchen och man pratar lite om dom, deras statistik, var dom ska gå på college och sen blir det bilder. Det roliga med denna kväll är också att det är bra mycket mer folk på läktaren och vi hade faktiskt en "student sektion" som hejade på oss, vanligtvis är det kanske 5 pers från från skola där, nu var det 50 !
Det roligaste för denna kväll var dock tröjan som mina kompisar gjorde till mig och sedan hade dom på sig den på läktaren! På tröjan var det en stor svensk flagga på bröstet, vårat skolmärke på ena ärmen och mitt nummer 9 på den vänstra. På ryggen så stod det #swedishsensation , något som blev mitt smeknamn när jag spelade fotboll :) väldigt kul! 
Synd att det blev storförlust dock men upplevelsen var magisk!
 
 
 
Annars så är det mycket snack om prom just nu, alla börjar planera! Har nu en promdejt och då det är en tradition att fråga lite speciellt, lite mer än bara ställa frågan var man ju tvungen att göra det :)
Så vad jag gjorde var att jag hade en vit t shirt som jag skrev frågan på, och sedan köpte jag rosor till henne! Sedan när jag var hemma hos henne en kväll gav jag henne blommorna och visade upp tröjan som jag hade på mig :) 
 
 
Andra saker som har hänt är att jag körde tre tennisträningar innan jag insåg att jag är sämst och hellre spenderar våren på gymmet/ chillar / hänger med kompisar. Så vårsäsongen blir första säsongen för mig där jag inte har någon sport som tar upp 80 % av min fritid, ganska skönt faktiskt!

John tog med mig på en föreläsning där han jobbar, killen om skapade Twitter, Jack Dorsy, var där och snackade! Fett cool kille och galet intressant att lyssna på! 
 
 
 
 Yfu-läger, jag och dom två andra svenskarna i mitt område. Sofie och Astrid! Sweden!
YFU träffar är faktiskt underskattade, det är väldigt roligt att träffa andra utbytesstudenter och snacka med dom och höra om vad de har gjort. Själva programmet med snack om vad vi saknar, inte förstår, hur vi hanterar saker och ting, ja det är extremt tråkigt haha! men jag förstår att om man hade stora problem i värdfamiljen så kan det vara skönt att snacka om det, nu har jag liksom haft tur!
 
 
 
Vi fik en vit t shirt som alla signade med sina egna språk, så det slutade med en t-shirt med alla jordens språk på haha. Tyvärr missade jag gruppbilden som alla andra fick eftersom jag lirade en hockeymatch som gjorde att jag missade halva lägret. Gjorde 7 poäng i en 9-1 vinst dock så det var värt det ;)
 
 
 
 
 
 
 
Svensk flagga på skolan nu! mycket patriotiska känslor när man går förbi den varje dag!
 
Jag och mina värdkusiner som har hälsat på mycket senaste veckorna! 
 
Har en massa t-shirts just nu och börjar samla på mig en massa hoodies också, har inte en aning om hur jag ska få med mig allt hem haha! 

Ska försöka vara en bättre bloggare nu, ciao!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha man trodde att det började bli mer regelbundet och sen ba..... Neeeej! Du borde skriva oftare i alla fall! Ointressanta inlägg för dig kanske är jätteintressanta för oss ;)?
Och det är med promförfrågan är ju bland det gulligaste.... :D

Svar: Haha vad menar du, är inte 2 månaders mellanrum ganska regelbundet...? Men okej ska försöka göra det haha!
och visst var det ;)
usaviktor.blogg.se

2013-03-16 @ 03:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0