Cleveland Weather och St Patricks day

Då jag förmodligen snart kommer ha ett andra "2 månaders uppehåll" så känns det som om jag måste ta mig i kragen och blogga nu när jag känner för det!

Något som många snackar om här, nästan oberoende av stat så länge som det är på norra halvan av USA, är det konstiga vädret. Jag kommer ihåg för två år sen när min syrra Johanna var i Maine så snackade dom om det konstiga vädret där. "If you don´t like the weather in Maine, wait a minute..." var ett skämt som jag hörde och det stämmer galet bra här också! 

I söndags, för 6 dagar sen, hade vi helt galet fantastiskt väder, det var sol och 20 grader ute. Den dagen spenderades med att ta ett löppass med en kompis till skolan där vi latchade runt på fotbollsplanen och chillade och njöt av solen! Hur skönt som helst! Jag tog tillfället i akt att jämföra med Sverige som vi den tiden hade -12 grader. HAHAHA tänkte jag!
 
Nu var det ju bara så att vi 3 dagar senare hade snöstorm och det var nere på 0 gradigt igen... Just nu kollar jag ut genom fönstret och nu har vi snö igen... Kul kul! 

Imorgon är det St Patricks day, en jättestor dag här i USA då alla har gröna kläder på sig och alla är från Irland! Då ska jag och John ta en trip downtown för att kolla in paraden, förra året kom det 500 000 personer för att kolla paraden!
PACKAT!
Skillnaden från förra året är dock värmen, förra året hade dom 25 grader och sol... vi kommer ha minusgrader och snö! Men men, det kommer bli kul ändå!
 
Ojojoj två blogginlägg inom 24 timmar, det är ju en klar förbättring :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0